Wilink en LFPI slaan handen in elkaar

Verzekeringsmakelaar Wilink en investeringsfonds LFPI slaan de handen in elkaar. Beide bedrijven bezegelen vandaag de overeenkomst, met LFPI als meerderheidsaandeelhouder. De synergie ondersteunt de groei van Wilink Insurance en Elitis Insurance (hierna ‘Wilink’). In datzelfde kader kondigt Wilink ook de overname van het adviesbureau Real Life aan.

Louvain-la-Neuve – LFPI Gestion en Wilink worden strategische partners. Het investeringsfonds en de verzekeringsmakelaar besluiten vandaag de overeenkomst, waarvoor ze hun akkoord al gaven op 17 juli. Daarmee consolideren beide partijen de groei van Wilink Insurance en Elitis Insurance. LFPI bekleedt de rol van meerderheidsaandeelhouder (51%).

Dominique Dejean, CEO van Wilink, verklaart het partnerschap: "De Belgische verzekeringsmakelaardij biedt heel wat mogelijkheden voor verdere ontwikkeling. Daarom gaan we in zee met een solide partner, die ons zowel intern als extern begeleidt bij ons ambitieuze project.” Dejean besluit dat “de overname geeft ons de opportuniteit om onze hoge kaderleden te linken aan het aandeelhouderschap.”

Ook Olivier Lange, Managing Director van LFPI, ziet een veelbelovende samenwerking: “We geloven in de onderscheidende “One Stop Financial House” strategie van Wilink. Deze strategie stelt hen in staat om alle behoeften van zijn klanten - particulieren en KMO's - te dekken, voornamelijk op het gebied van schadeverzekeringen, levensverzekeringen, kredieten en financiële investeringen. Verder heb je de kwaliteit van het project, het vermogen van de groep om de structurering van de IT-ontwikkelingen te financieren, de geavanceerde expertise op verschillende gebieden, … Het kan onafhankelijke kantoren overtuigen om mee in dit project te stappen.”

In het kader van deze groei kondigt Wilink ook de overname van Real Life aan. Het Brusselse adviesbureau voor financiële optimalisatie en bescherming, is gespecialiseerd in levensverzekeringen en premiespaarproducten voor ondernemers. “Een enorme kans voor ons bedrijf, haar medewerkers en klanten,” aldus Vincent Biron, Managing Director van Real Life. “Klantenservice blijft onze hoofdfocus, en dat met een ruimer dienstenaanbod.”