Door het uitzonderlijke moment waardoor we ons dagelijkse leven dienen aan te passen aan de maatregelen rond het coronavirus, hebt u misschien een aantal vragen over onze diensten of de invloed van deze maatregelen op uw verzekeringen.
Wij proberen hieronder alvast een antwoord te geven op een aantal veel voorkomende vragen.
Staat uw vraag er niet bij? Aarzel dan niet en stuur ons uw vraag. Onze kantoren blijven ook tijdens deze buitengewone periode tot uw dienst staan.
Update: 02/04/2020
Ik wens mijn reis te annuleren. Komt mijn annulatieverzekering tussen voor de kosten?
Worden mijn medische kosten in het buitenland vergoed door mijn “Reisbijstandverzekering”?
Worden mijn medische kosten door mijn Hospitalisatieverzekering vergoed?
Komt mijn “overlijdensverzekering” tussen?
Ik werd onlangs werkonbekwaam, zal de dekking van mijn polis “Gewaarborgd inkomen/arbeidsongeschiktheidsverzekering” toepasbaar zijn?
Indien ik mijn “Evenement” moet annuleren. Worden de kosten door mijn annulatieverzekering terugbetaald?
Kan mijn gesubsidieerde vereniging de reële schade recupereren bij de Vlaamse overheid?
Als ik het slachtoffer ben van een ongeval tijdens de periode dat ik aan telewerk doe, wordt dit dan aanzien als een arbeidsongeval?
Dekking van overlijden en invaliditeit
Bron: Assuralia, de beroepsvereniging voor verzekeringsondernemingen, ontvangt sedert de uitbraak van het coronavirus dagelijks vragen van de media. Ten behoeve van de media en de bevolking staat op de websites Assuralia.be en ABCverzekering.be een overzicht met betrekking tot de meest courante verzekeringen. Dit overzicht wordt regelmatig bijgewerkt naargelang de situatie evolueert.